2014年10月10日金曜日

ライブ@下北沢





Fine and Mellow
Words & Music by Billie Holiday


My man don't love me
He treats me oh so mean
My man don't love me 
He treats me awful mean
He's the lowest man that I've ever seen

He wears high draped pants 
Stripes are really yellow
He wears high draped pants 
Stripes are really yellow
But when he starts in to love me 
He's so fine and mellow

Love will make you drink and gamble 
Make you stay out all night long 
Love will make you drink and gamble
Make you stay out all night long
Love will make you do things 
That you know is wrong

But if you treat me right baby 
I'll stay home everyday
If you treat me right baby 
I'll stay home night and day
But you're so mean to me baby 
I know you're gonna drive me away

Love is just like a faucet
It turns off and on
Love is like a faucet 
It turns off and on
Sometimes when you think it's on baby
It has turned off and gone




とろけそうに素敵
作詞・作曲  ビリー・ホリデー
訳      POCO

私の男は愛してくれないし
私の扱いもひどいわ
私の男は愛してくれないし
私の扱いもひどいものよ
いままで出会った男で最低よ

いけすけないズボンには
黄色のストライプ
いけすけないズボンには
黄色のストライプ
だけど私を抱いてくれる時は
とろけそうに素敵なの

酒とギャンブルで
あいつは一晩中外で過ごす
酒とギャンブルで
あいつは一晩中外で過ごす
あいつはなんでもする
悪いと知っていても

あんたがやさしくしてくれたら
いつも家にいるわ
あんたがやさしくしてくれたら
夜も昼も家にいるわ
でも私にひどくあたるのは
私を追い払いたいのね

愛は蛇口のようなものね
開いたり閉じたり
愛は蛇口のようなものね
開いたり閉じたり
たまに開いたと思ったら
もう閉じていなくなっている
<

0 件のコメント: